Results 1 to 3 of 3

Thread: No sync with outgoing email with yahoo - Not sending outgoing emails

  1. #1
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    37
    Rep Power
    6

    Default No sync with outgoing email with yahoo - Not sending outgoing emails

    Voir plus bas pour le francais.

    No synchronization with yahoo (not sending outgoing emails) -

    I have had this problem week of April 6, 2009:

    Product name: Zimbra Desktop
    Product version: 1.0
    Build ID: 1537
    Release type: R
    OS Platform: Windows Vista x86 6.0

    Problem:
    I have many and only yahoo accounts in zimbra desktop.
    One and only one of them (account) was Status Unknown with a gray circle icon beside (means that there is no sync possible).
    I had forwarded many emails that were in the outgoing emails folder.
    Many were sent except 2 that were stuck there for a few days.

    What I did:
    I clicked on Send/Receive: did not work.
    I restarted my computer: did not work.
    I clicked on Send/Receive: did not work.
    I stopped my computer the started it: did not work.
    I clicked on Send/Receive: did not work.
    I stopped the background services which closes zimbra desktop: did not work.
    I restarted my computer: did not work.
    I clicked on Send/Receive: did not work.
    I stopped my computer: did not work.
    I clicked on Send/Receive: did not work.

    I think then that I should delete this account in desktop an re-create it so...
    I backed up my emails; I looked in the backup file and found that the "outgoing emails" were not in it so...
    I went directly in my yahoo account on yahoo website and sent these emails from there (have copied them in zimbra then pasted them in yahoo,...).

    Resolution:
    I went back in desktop and I deleted these 2 lasts unsent emails...
    As soon as they were deleted, this account started synchronizing (without the emails deleted of course) and everything went back to normal...

    Cause: Unknown but seems to be the outgoing emails.

    Remark: there has not been a report produced by desktop....

    Why does this happen?

    **************************************************

    Following is the french translation.

    Pas de synchronisation avec yahoo -
    Courriels sortants ne partent pas (ne s'envoient pas).

    J'ai eu ce problème la semaine du 6 avril 2009:

    Nom du produit: Zimbra Desktop
    Version du produit: 1.0
    Build ID: 1537
    Type Version: R
    OS Plate-forme: Windows Vista x86 6.0

    Problème:
    J'ai plusieurs comptes yahoo et seulement des comptes yahoo sur zimbra-desktop.
    Un seul d'entre eux avait le statut Inconnu avec un cercle gris comme icône.
    J'avais "transféré" (fait suivre) plusieurs courriels et ils étaient maintenant dans le dossier de courriels sortants.
    Beaucoup ont été envoyés, sauf 2 qui ont été coincés là pendant quelques jours.

    Ce que j'ai fait:
    J'ai cliqué sur Envoyer / Recevoir: ne fonctionne pas.
    J'ai redémarré mon ordinateur ne fonctionne pas.
    J'ai cliqué sur Envoyer / Recevoir: ne fonctionne pas.
    J'ai arrêté mon ordinateur: ne fonctionne pas.
    J'ai cliqué sur Envoyer / Recevoir: ne fonctionne pas.
    J'ai arrêté les services en arrière-plan qui ferme totalement zimbra-desktop: ne fonctionne pas.
    J'ai redémarré mon ordinateur: ne fonctionne pas.
    J'ai cliqué sur Envoyer / Recevoir: ne fonctionne pas.
    J'ai arrêté mon ordinateur ne fonctionne pas.
    J'ai cliqué sur Envoyer / Recevoir: ne fonctionne pas.

    J'ai alors pensé que je devrais supprimer ce compte dans desktop afin de le re-créer ...
    J'ai sauvegardé mes mails, j'ai regardé dans le fichier de sauvegarde et j'ai constaté que les courriels du dossier "courriels sortants" n'y étaient pas alors ...
    Je suis allé directement dans mon compte yahoo sur le site web de yahoo et envoyé ces e-mails à partir de là (J'ai copié dans desktop, collé dans yahoo, .... ).

    Résolution:
    Je suis revenu dans desktop et j'ai supprimé ces 2 courriels qui n'avaient pas été envoyés.
    Dès qu'ils ont été supprimés, la synchronisation de ce compte (sans les courriels supprimés, bien entendu) a commencé et tout est revenu à la normale ...

    Cause: Inconnue mais les courriels sortants semblent en cause.

    Remarque: desktop n'a pas envoyé de rapport d'erreur.
    Last edited by Angi; 04-21-2009 at 02:52 PM. Reason: Added the line: Following is the french translation.

  2. #2
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    37
    Rep Power
    6

    Default Same problem today: April 21, 2009

    Hi,

    I have had the same problem today.

    This time I can say that the "forwarded" email that has not gone out (and made the account freeze) had already an attached email in it.

    Remark: desktop did not send any error report.

    Is this an issue?

    Thanks

    ************************************************** ********

    Following is the french translation.

    Bonjour,

    J'ai eu le même problème aujourd'hui.

    Cependant, je peux aujourd'hui dire que le courriel que je voulais "transférer" (et qui a fait "geler" mon compte yahoo) et qui n'est jamais "parti" avait un courriel en pièce attachée à l'intérieur de lui-même.

    Remarque: desktop n'a pas envoyé de rapport d'erreur.

    J'attends une réponse des techniciens de zimbra.

    Salut!
    Last edited by Angi; 04-21-2009 at 02:53 PM. Reason: Added the line: "Following is the french translation" and added french translation.

  3. #3
    Join Date
    May 2009
    Posts
    5
    Rep Power
    6

    Default No sync with Yahoo

    'Sync has not started' message with 'grey' button.

    As described above problem only resolved once the message (plus attachment) in the outbox was deleted. (Then the sync began automatically.)

    I have sent attachments this way previously so do not understand what is going wrong!

Similar Threads

  1. Replies: 3
    Last Post: 11-07-2010, 01:54 PM
  2. [SOLVED] Moving Zimbra to a new server
    By krolen in forum Administrators
    Replies: 109
    Last Post: 02-05-2009, 11:38 AM
  3. upgrade to 4.0.3 antispam does'nt work
    By lucanannipieri in forum Administrators
    Replies: 14
    Last Post: 11-07-2006, 03:56 AM
  4. Virus scan for outgoing email
    By scalper in forum Administrators
    Replies: 0
    Last Post: 10-10-2006, 02:04 PM
  5. Outgoing email question
    By luma in forum Administrators
    Replies: 4
    Last Post: 02-27-2006, 02:42 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •